måndag 22 mars 2010

Underbar start på veckan!

Var idag på min första yoga klass här i Holland. Det är Kandla som håller i den. En kvinna från Indien med ett stort leende på läpparna! Det är Ashtanga yoga, men mycket annorlunda jämfört med den jag har provat på tidigare. Med tanke på hur många människor det finns i Indien så kan man tänka sig att det är många olika Gurur som lär ut olika varianter. Den här är mycket fokuserad på andning och avslappning och även väldigt sprituell - spännande! Det känns helt nytt! I en lägenhet på sjätte våningen håller vi till, jag och 5 andra kvinnor. Gick därifrån med lätta steg och ett en bra känsla.

Att skicka iväg Staffan på jobbresa är väl inte alldeles lika underbart... Han tog en halvfull resväska (ja, shoppinglistan från oss var med) och åkte till San Diego i södra Kalifornien. Där regnar det knappt aldrig och temperaturen är ganska jämn. Låter helt ok om du frågar mig! Han skulle hålla föredrag, men även hinna med en kort kryssning på en av Holland-America lines båtar ms Oosterdam.

Men denna veckan blir kanske som det brukar bli när Staffan är borta. Jag hinner med en massa som jag aldrig annars hinner med.

Ha en skön vecka vänner!
Kram Eva

Inga kommentarer: