måndag 22 mars 2010

Nedräkning

Idag var jag och köpte en sådan här uppblåsbar säng. Vi har insett att det inte går att ha ett rum som gästrum med bara en säng i. Vi behöver alla rummen, och när gäster kommer kan denna sättas upp tillfälligt där det passar. Vi har provat bäddsoffor, men det blir alltid en kompromiss, man sover inte bra, och det blir en hemskt tung soffa. Vi hoppas gästerna kan sova gott här och och vakna pigga och glada!
Axel provligger den nu, för han är hemma och är sjuk idag igen.

Ja, nu har vi verkligen nedräkning! Nästa vecka på skärtorsdag (jag säger helst inte vilket datum det är...) får vi nyckeln till VÅRT hus! Känns mycket bra! Jag är redo med att börja "boa" in oss och få ett riktigt hem. Vi har bestämt oss för att ta in en målare som ska hjälpa oss med jobbet. Han behöver 9 arbetsdagar säger han. Ja, då får han jobba - dag och natt kan jag säga. Jag träffade honom igår för att diskutera färger, kulörer och de olika rummen. Kl 06.00 den 2 april är han på plats redo att börja jobba.

Men efter de 9 dagarna ska det bli fantastiskt att få flytta in. Tänk första natten man sover där. Och framförallt vaknar där! Det kommer att bli väldigt bra. Jag kan äntligen få en garderob till mina kläder, och slipper ha dem i flyttkartonger... Vi kan cykla till skolan och till aktiviteterna... Barnen kan gå ut och leka... Vi kan få plats att ta emot gäster...
Mmmm, det blir bra!

Inga kommentarer: