onsdag 10 mars 2010

80-tals fest

Skolan ordnar en fest för oss föräldrar på lördag där pengarna går till ett barnsjukhus. Temat är 80-tal. Denna älskade och hatade tid, då jag var tonåring, och klädde mig som alla andra. Igår var jag nere på på stan och undrade vad jag kunde hitta för något att ha på mig. Hur enkelt som helst. H&M hade bl a massor av kläder som jag hade på 80-talet... Hemskt kan jag tycka, för det är inte det modet jag känner att "WOW - så vill jag gå klädd igen"!! Tänk bara dessa neonfärgade leggings, håret som var större än någonsin, plastörhängen, knallblå maskara, leopardmönster... Så på en halvtimme hade jag hittat min och makens outfit.

Det ska bli kul att dansa till de gamla diskodängorna igen och lära känna lite nytt folk från skolan. Förhoppningsvis kommer även andra "utklädda", så det inte känns som att vi går allt klädda så här...

Bilder kommer...

Kram Eva

2 kommentarer:

kjelle sa...

ser fram emot bilderna.... kram från oss som snart kommer ner...

familjen Persson sa...

Visst, det kommer! Ser fram emot att ha er här!