tisdag 24 november 2009

Så här kul hade vi när Syrran var och hälsade på. Det är hon den snygga i mitten! Det är Albertine till höger, en Up With People kompis som Karin reste med. Hon bor där barnen går i skolan, så det är jättekul att vi kan träffas ofta nu!
Titta vilken fin mössa kusin Elias hade sytt helt själv till Axel som "flytta-bort"-present. Han är så otroligt omtänksam och gullig! Vi hoppas verkligen han kommer ner och hälsar på oss snart!

Nu får man väl ändå börja tänka lite jultankar, eller? Min vit-röda amaryllis i vas är helt enorm, och jag har även en röd som börjar blomma i sin kruka! Jag njuter!
Idag har jag varit med bilen på SAAB-verkstan. Tänk om man tog hand om sig själv lika bra eller med lika mycket pengar som bilen, oj oj, vad vi skulle må då! Det där med bil är riktigt dyrt i Sverige, men här i Holland är det ännu dyrare... Riktigt löjligt dyrt. Det är inte någon idé att bli arg ens.
Vad jag längtar att få börja cykla och slippa spendera all denna tid i bilen. Idag har jag suttit i knappa 4 timmar i bilen! Vi håller på att förhandla med mäklaren om huset fortfarande. Men eftersom ägarna bor på västkusten i USA, så tar det lång tid mellan e-mailen pga tidsskillnaden. Frustrerande! Vi vill ju bara flytta!
Men en av de resorna var värt massor! Barnen har börjat ta piano lektioner. En lärare på skolan ger privatlektioner i sitt hem och idag var första lektionen. Jag tycker det är jättespännande, och barnen bråkade nästan om pianot när de kom hem. Undrar om de hinner lära sig några julsånger i år...
Kram på er!
Eva

Inga kommentarer: