måndag 9 november 2009

Hemmavecka!

Ja, vad skönt att vara hemmafru igen. Det är ju massor att göra. Jag förstår inte hur man skulle hinna med allt om vi båda jobbade heltid. Jag beundrar er alla arbetande väninnor!

Jag arbetade faktiskt förra veckan. Jag åker hemmifrån vid 7.30, och det tar alltifrån 25 minuter och en dryg timme att åka till skolan. Efter det fortsatte jag direkt till Staffans jobb C-Smart och hjälpte till i lunchrestaurangen. En normal vecka har de kanske 20 lunchgäster, och det klarar en person av, men nu var det 60 personer på kurs eller möten här, så vi behövde vara 2 stycken för att klara lunchen. Jag och Daniella jobbade jättebra ihop, det var riktigt kul, och vi klarade av det utan problem. Kursdeltagarna skriver en utvärdering av kursen och även på maten vi serverar, så vi fick godkänt! Daniella har arbetat där i huset flera år, så hon har ju bra rutiner, men hon var öppen för förslag, så jag gjorde pajer, hummus, lite olika sallader och bakade kaka. Vi får se hur det blir i framtiden. Det bil fler och fler kurser där, så det kommer behövas mer personal, så kanske kan jag jobba där någom dag i veckan eller så. Men varje dag - nej det skulle aldfrig funka.

Jag bad Daneilla att prata Holländska så mycket hon kunde (=så mycket som jag förstod...) och det var bra. Pratar hon bara sakta, så förstår man det mesta. Nu vill jag gå på kurs, så jag kan lära mig språket.

Igår hade vi en underbar dag. Började med att uppvakta alla pappor på Fars dag, och sedan susade vi söderut till Axels första hockeymatcher som proffs i Holland, nej, jag menar som ny medlem i Utrecht Dragons. Men det ska jag låta honom berätta mer om.

Vi hörs!
Kram Eva

Inga kommentarer: