tisdag 1 november 2011

Vedförråd

Snälla pappa hade återigen gjort en ritning åt oss. Denna gång på ett vedförråd. Men virke är så löjligt dyrt här i Holland, så när vi hittade det här lilla vedförrådet, som passade perfekt på vår lilla bakgård, och som dessutom var nedsatt i pris, så slog vi till. Så nu ska vi bara KÖPA ved. Ja, det som är gratis i Sverige. Men vad mysigt det är att elda i öppen spisen. Hösten är kanske sådär mysig tycker jag, men kan man bara tända ljus, elda i spisen och dricka gott the, så klarar man sig långt.

Min syster var för inte så länge sedan i Kenya, så köpte hon ett svart the som jag fick. Jag som inte tycker så mycket om svart the var lite skeptisk, men det här theet är så himla gott. Inte sådär beskt som det så ofta brukar vara. Häromveckan när jag var på ett liten loppis race, så hittade jag en så fin burk för the. Visar den i morgon.

Kram, Eva

Inga kommentarer: