fredag 11 november 2011

Lunch jubel!

Ja, det här med att fixa lunch till barnen i skolan är ett kapitel för sig. Men nu har vi hittat några fantastiska mattermosar, så de kan få med sig varm mat i skolan! Yabbadabbadoo!
Första dagen fick de välja mat själva, så de valde bokstavs pasta och IKEA's köttbullar. Det här kommer underlätta otroligt för att kunna variera luncherna. Jag är ju så noga med att de ska få i sig tillräckligt mycket så de orkar med skoldagen, och att de får i sig ordentligt av allt de behöver.


Så här ser de ut. Perfekta med ett litet uttagbart fack om man inte vill blanda maten. De flesta här i Holland äter nog en dubbelmacka till lunch och det är väl det sämsta tänkbara om du frågar mig. Få proteiner och massor av kolhydrater. Det måste vara en balans!

Ikväll blir det även middags jubel här i huset. Igår var jag och handlade hos en grossist med en väninna, för ett event vi ska ha i morgon (återkommer om det senare), och då hittade jag oskalade frysta räkor!! Min mans absoluta favorit. Så ikväll är räkorna tinade, baguette inköpt och ägg är kokta (ja, det måste man tydligen ha) så vi kan ha räkfrossa.


Ha en fin mysfredag!
Kram, Eva


Inga kommentarer: