tisdag 23 februari 2010

Jag har varit olydig!

Jag har inte följt min systers råd...
"Ta dig samman och gör något onyttigt!"

Jag försökte verkligen i morse. La mig i sängen för att läsa min fantastiska 900 sidors bok "Shantaram" skriven av Gregory David Roberts. Men flög plötsligt upp då jag kom på att hantverkarna skulle komma klockan 8. Japp, på klockslaget ringde de på dörren, och då hade jag inte velat öppna i pyjamas...
Så dagen fick en effektiv start. Två tvättmaskiner, strykhögen är nästan borta och golven blev torkade. Helt värdelöst alltså, enligt ordspråket.

Måste dock återkomma till boken lite. Den handlar om en man som rymmer från ett fängelse och hamnar i Mumbai, Indien, och hans liv där. Tre gånger skrev han boken, eftersom den blev beslagtagen. Otroligt intressant bok! Läs den! Johnny Depp ska spela huvudrollen i filmen som ska göras. När den kommer ut vet man inte än. Jag ska verkligen se den!

Och på tal om film - ha, vi är utan barn denna veckan och var på bio i söndags. Vi såg "Shutter Island" ("Patient 67" på svenska), där Leonardo Di Caprio spelar huvudrollen (Max von Sydow är med). En helt otrolig film. Vi hade ingen aning om vad den handlade om (baserad på en bok), men den gick på lokala bion. Den måste ni se!

Igår kväll försökte vi se en till film "2012". Antingen var det vi som inte riktigt förstår, men det var nog en av de knäppaste, konstigaste, sämsta film jag någonsin sett. Den var liksom inte bara dålig, det gick inte att se klart den. Vi gav upp efter halvtid, och såg de svenska tjejerna ta OS-silver. Bra jobbat brudar!

Vi fick lite rapporter om barnen. Axel var helt överlycklig och somnade nog trött med ett stort leende på läpparna när han fick träffa hela Frölunda laget. Hans fantastiska moster (min syster...) hade sett att de skulle ha ett evenemang någonstans och spelade spel mm med hela Frölunda ligan. Hans Frölunda keps han fick i julklapp är nu full av autografer!

Ida var supernöjd efter att ha haft en hel dag med bara sin bästa kompis. Hon är som en i familjen där och har sett fram emot denna veckan så länge.
Idag är de i skolan med kompisen och kusinen.

Ha det bra! Hoppas ni inte fryser för mycket och att ni ser ut över snöhögarna.
Kram, Eva

3 kommentarer:

Ulli sa...

I morgon är det 3/3! Fortfarande en speciell dag även för mig. =) Minns med glädje dina kalas i ert vackra hus. Love!

familjen Persson sa...

Tack kära vän! Jag vill ha fler sådana kalas Kan du komma i morgon?

Ulli sa...

Vore verkligen skoj! Dansa till Knock on wood t ex! Hoppas du får en fin födelsedag. Kram!