måndag 22 februari 2010

Tyst i huset!

Ja nu är det verkligen tyst här! Min syster och hennes barn kom hit förra helgen, och stannade i en vecka. Våra män åkte skidor, så då passade vi på att ha lite skoj också!

De tre första dagarna var mina barn fortfarande i skolan, men yngste kusinen E, hängde glatt med och jobbade precis lika hårt som de andra, han gjorde t om läxa! Väldigt ambitiöst och modigt av honom! Lärarna sa att han "fit right in", så det var tre glada barn vi hämtade från skolan. På tisdagen fyllde han dessutom år, och han bjöd på uppskattad kaka i skolan. Här hemma hade jag beställt en tårta av en tjej som gör de med fantastiska kreationer.


Så till familjens trummis passade väl denna bra! En tårta i svart och silver. Det är kul med överraskningar!

Under veckan hann vi med shopping på många håll, åkte på sightseeing till Utrecht, Amsterdam, Hilversum och Almere. I Utrecht var vi även och såg muséet med Miffy. Ett väldigt fint museum!

En kväll gick vi den Italienska restaurangen här i närheten. E älskar ju parmesan, så barnen hade för längesedan sagt att hit måste kusinen äta och få sin dos av parmesan! Trevligt och gott som vanligt, men 3 av oss blev matförgiftade! Stackars stora kusinen T, som låg sjuk i hela tre dagar och missade väldigt mycket av det roliga vi gjorde.

Mannen kom hem i lördags kväll utan några brutna ben, bara en lavin som gått... Tur att de åkte med bergsguide! Och våra barn som har krokuslov denna vecka, åkte med sin moster till Sverige igår för att få lite Sverige-dos!. Ida bor hos sin bästa kompis i Göteborg, och Axel får en vecka till med sin bästis och kusin!
Det kommer bli väldigt tomt och tyst här denna vecka. Förhoppningsvis får jag lite saker gjort som jag sällan anars hinner med.

Eller så ska jag göra som min syster sa:
"Ta dig samman och gör något onyttigt!"

Kram på er! Och glöm inte - gör något riktigt onyttigt idag!






Inga kommentarer: