tisdag 9 februari 2010

Skröpliga barn!

Ja, idag körde jag två barn till skolan som var lite "slitna". De är som många av oss andra, mycket trötta den här tiden på året, och hinner med en liten tupplur i bilen på väg till skolan.

I söndags när vi var på väg hem från Utrecht, där Axel spelat hemma match (mot Den Bosch och Heerenveen, vann allt!) sa Ida att hon fått så ont i handleden. Jaha, den där stukade tummen för två veckor sedan är inte bra än, tänkte jag. Men, nej, det var på andra sidan, där vid knölen, som det putade ut alldeles för mycket. Så igår fick vi hoppa över latindansen och åka till doktorn. Han sa att det var en ganglion. Det är en knöl fylld av ledvätska som gör väldigt ont! Så nu får hon ta inflammationshämmande tabletter för att lindra smärtan. Förhoppningsvis går det bort av sig självt, eller åtminstone slutar det göra ont så småningom.

Axel kom hem från hockeyträning igår haltandes. Han hade halkat på fysträningen och stukat foten ordentligt. Det var knappt möjligt att gå i skolan idag ens... Men han kom iväg och förhoppningsvis kan han ta det lite lugnt och inte spela fotboll på alla rasterna. Han får dela på syrrans inflammationshämmande tabletter.
Men mest av allt smörjer vi in dem med min Arnicasalva, som är jättebra lindring på skador som dessa.
Staffan och jag mår alldeles utmärkt, och idag tittar t om solen fram, så det är ju ljuvligt!

Ska visa i er i nästa inlägg lite vad jag har sytt idag!

Ta det lugnt kära vänner!
Kram Eva

Inga kommentarer: