tisdag 26 januari 2010

Grannfejden

Ja, jag har hört att ett sådant program visas, och har undrat om det verkligen behövs. Det tvivlar jag väl fortfarande på, men nu vet jag att det finns arga grannar.

Väldigt nära oss, faktiskt våra grannar under oss! De har varit hos oss flera gånger och bett oss vara tysta för vi lever om så väldigt mycket. Ena gången sprang barnen av iver från köket till sitt sovrum. Andra gången hade vi middag och pratade och lyssnade på musik i bakgrunden en lördag vid 9-tiden. Då satt grannarna och arbetade och ville ha arbetsro - på en LÖRDAG! Jag bjöd in dem på ett glas vin, men de var inte alls intresserade...

Senaste gången de kom var det riktigt otäckt. När jag tyckte att vi diskuterat färdigt och ville stänga dörren satte han foten för, så jag inte kunde stänga. Han hotade med att skicka polisen nästa gång - och det tyckte jag han skulle göra.

Sagt och gjort. Igår ringde de polisen - 2 gånger! och de ringde på dörren klockan 22.10 för vi förde sådant oväsen. Jag låg och läste i sängen och Staffan satt vid datorn... Vi berättade för dem vår sida av storyn, och de skulle skriva en rapport att de varit här.

Det lustiga i det hela är att vi hör samma grannar också! Deras diskussioner, musiken de lyssnar på, och deras bråk - mycket intensiva sådana! Men vi har ju själva valt att bo i lägenhet med vetskapen om att man kan störas av grannar och ljud emellanåt. Men vi accepterar ju det. Hyreshuset, som byggdes för 5 år sedan är inte speciellt välbyggt om man hör sina grannar och känner deras cigarettrök. Men det är bara ett kort tag kvar innan vi flyttar! YIHAW!

Njut av grannar! De kan ju också vara helt fantstiskt trevliga, även om vi inte upplever det just nu. Eller snarare, de tycker inte så om oss...
Många goa kramar
Eva

1 kommentar:

Annika sa...

ja vad säger man...det där är ju ett så klassiskt exempel på "goda" grannar, när grannarna tyvärr inte visar sig vara så goda. Men det är bara att gilla läget antar jag, skönt att ni flyttar snart!
Någon nämnde öronproppar...varför inte köpa ett par och slå in dem i ett vackert litet paket och ge till dem i "flytta-ut-present" för att visa hur mycket ni uppskattat att få ha haft dem som era grannar, haha! Kram Annika