fredag 22 januari 2010

Golv

Visst är den vacker! Farmor Annas november kaktus som blommar nu. Jag njuter varje år, och tänker på henne. Hon skulle ha fyllt 104 år i år! Men tyvärr är hon ju inte med oss längre. Då är det fint med lite minnen att ha kvar!

Vi funderar på golv i vårt nya hus. Det ligger någon slags filt heltäckningsmatta i huset på barnens våning idag, och den måste bara ut illa kvickt. Staffan kom med förslaget idag att vi kanske ska lägga in någon ny skön fräsch heltäckningsmatta där. Det kanske blir kallt där på vintrarna och då kan man behöva lite mjuka, varma golv. Jag kommer såklart gå och njuta i mina nya fina tofflor, som du ser här. De hittade jag på marknaden i onsdags (där jag också har spanat in kusin Elias födelsedagspresent, och det är inte tofflor...). Jag tycker de ser svenska ut, och man blir väldigt svensk när man flyttar utomlands!
Vad tror ni om mattor? Vi får ju också tänka på att vi är i Holland, kulturen är en annan och heltäckningsmattor är inte alls ovanligt. Jag måste nog iväg till en mattaffär och spana lite hur de ser ut nuförtiden.
Kram och ha en riktigt mysig helg!
Eva

1 kommentar:

gamlamejeriet sa...

Kul att ni hittat till min lilla blog.
Så ni har flyttat till Holland? Låter spännande! Jättekul att läsa lite om er!!