onsdag 13 januari 2010

Matte




Jag kanske är gammal, och har dåligt minne, men vad lär de sig i dagens skola? Axel är 9 år och han har jättesvår geometri i läxa den här veckan. Vet du vad acute och obtuse angle är för något??? Nej, det visste inte vi heller. Jag blev helimponerad. Så här ung var man väl inte när man hade geometri, eller?
Man lär sig uppenbarligen massor av att barnen går i internationell skola!
Så den övre bilden är alltså en acute angle, och den nedre är obtuse angle.
Eller så är bara jag som är obtuse... (Det kan nämligen betyda trögtänkt...)
Nåväl, nu ska de små sova, för i morgon är det ju skola igen.
Kram, tröga mamman

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har läst 10p matte på högskolan och jag känner då inte igen det här......?

Hoppas allt är bra med er. Vi har det bra i det härliga vintervädret.

Kram Pernilla