måndag 25 januari 2010

Loppismamman

I lördags fick jag bestämma vad vi skulle göra för utflykt. Vad gör man då? Jo, självklart drar till en loppis. Visste att det var en stor denna dagen i Utrecht, passade perfekt, då Ida skulle på skridskokalas där på eftermiddagen. Det var inte en sån där "städa-ur-källaren" loppis, utan mer antika saker. Perfekt. Hittade massor med roliga saker, men det måste vara till ett någorlunda rimligt pris för att jag ska tycka det är ok att köpa. Så detta köpte vi:

Har letat länge efter ett horn av något slag. Det här är inte så stort, men jag vet inte vad för djur, då säljaren inte pratade ett ord engelska. Kanske rådjur, eller hjort? det har jag inte lärt mig på holländska än...
Denna vackra äggkorg (fågeldun finns kvar!) från Belgien från 20-talet kunde jag inte låta bli!

Lite nostalgi för en annan som spenderat över ett år i Michigan som utbytesstudent för många år sedan. Axel är SÅ bilintresserad och vill ju köpa en amerikanare eller Lambourghini när blir stor... Den här blir bra detalj i hans rum.
Ha en bra början på denna vecka!
Veckans kloka råd: försök inte dansa can-can i hala tofflor (även om de är fina!). Det gjorde jag i helgen och nu haltar jag omkring med mitt kraschade knä...
Kram Eva

Inga kommentarer: