torsdag 1 april 2010

Nyckel

Vi har fått massor av nyckar till huset! Jabbaabbadooo!
Vi gjorde allt det där formella man måste göra innan det blev klart officiellt, men när vi gjort det gick vi raka vägen upp till tredje våningen och började riva ut heltäckningsmattorna. Huset var såklart jättesmutsigt. Förra ägaren sa att det var "spotless clean" när de flyttat ut, men sedan slipade de vardagrumsgolvets parkett, och det blev dammigt. Hon blåljuger mig rakt i ansiktet när hon säger det! Inte ens dammsugat, eller något är gjort! Då kommer de fram att "hon jobbar heltid och är ingen hushållerska". Nej, det syns extremt tydligt. Så tydligt att jag börjar gråta på vinden när jag står där med vår mäklare och pratar om detta. Jag går inte ens in i diskussion om detta. Jag kommer börja gråta igen och bara bli arg. Heja att jag klarade att bara liksom hålla med.

Säljarens mäklare (ja, båda parter har varsin mäklare) ordnar snabbt en städare som kommer kl 9 på fredag och städar kök, toa och badrum. Ja ja, bättre än inget. Jag vill inte städa ur deras skit (excuse my language), men ja accepterar att "städa in oss". Hoppas att ni föstår skillnaden...

Det lustiga är att i Göteborg sålde vi vårt hus till en tysk läkare, och nu köper vi vårt hus av en tysk mäklare. Speciella människor de där läkarna...

Vi hade bara hunnit vara i huset i 2 timmar innan grannen till vänster kom och knackade på med en jätteblomma och hälsade oss välkomna till gatan. Sabine sa att gatan var jättemysig och att om vi hade några frågor så kunde vi bara ringa på. Fantastiskt! Vi trivs redan!

Det här blir bra. Men de närmsta dagarna kommer mycket tid gå åt till att städa. Så det är ju tur att man är hemmafru!

Mina vänner, kom gärna och hälsa på, vi har räknat ut att det finns 10 gästbäddar. Kanske är det läge med B&B - haha! Vi hoppas kunna vara inflyttade kring 20 april... Känns som en evighet tills dess...
Kram!

Inga kommentarer: