söndag 25 april 2010

Flytten

Nu är det tre flyttgubbar som springer runt i lägenheten och tömmer den, lastar in i lastbilen och om några timmar går färden mot Hilversum och huset. Jag vaknade tidigt i morse, är SÅ redo att bo bättre.

Jag känner mig överflödig här nu, spacklar igen några skruvhål i väggar, måste nog gå ner och handla lite lunch till oss. Men denna känsla är bara kortvarig. Veckan som kommer blir det fullt ös, men det ska bara bli kul. Enda negativa är att jag måste tillbaka till lägenheten och städa ur den. Men när den är tom går det nog ganska fort ändå. Torsdag inspekteras den, och fredag får vi Sverige besök!
Då är det Valborgsmässoafton, men här firar man Koninginnedag. Man firar Drottning Julianas födelsedag sedan 1949, då hon tog över tronen från Drottning Wilhelmina. Och trots att nuvarande Drottning Beatrix har födelsedag i Januari, firar man ändå fortfarande denna dag. Traditionen började redan 1885. Det är barnens högtid, med tivolin, lekar, konserter mm. Det är också en dag med vrijmarkt, då barnen ställer ut loppisbord på gatan och säljer av sina grejor de inte längre behöver. Alla ni som känner mig vet att det blir en bra dag :)
Så på fredag morgon tar vi på oss allt orange vi har och är med och firar! Och eftersom vår svenska Kung Carl XVI Gustaf fyller år firar vi ju honom med!

Kram på er!
Eva

1 kommentar:

Ulli sa...

Jag är så imponerad över er framfart! Och barnen som snabbt tycks ha anpassat sig till Holland!

Kram till er!