måndag 18 april 2011

Lilla toan

Renovering på gång! Ja, det här handfatet är väl fint? Ett sådant skulle jag vilja ha, men i vår mikroskopiskt lilla toa blir det compact living. En toastol är en toastol, och det går inte att välja storlek, vad jag vet. Handfatet blir ett litet, men nu kommer vi i alla fall ha ett där! Traditionellt med en kran med kallt vatten, som man har i Holland. Nu har hantverkarna åkt iväg efter dag 1. Allt är nu utrivet, även det jag inte klarade att få bort.
Man ser där till vänster att vatten och avlopp faktiskt gick att få in efter att jag varit envis och sa att 'det måste väl gå'. Någon vägghängd toa kunde det inte bli, då det är så mycket avloppsrör i golvet.

Igår var jag så glad, för jag hittade några golvklinker som vi nu har i badrummet, och det är tillsäckligt för att ha till golvet. Ni ska få se vad fint det kommer att bli!

Den här bilden var innan de tog bort alla ljusgula kakelplatter på vggarna. Inget fint alls...

Nu måste jag bara få tag på en bra lampa. Har inte lyckats hitta någon jag gillar (klarar ju bara av att leta på loppisar).


Ha det bra! Kram, Eva

Inga kommentarer: