lördag 12 februari 2011

Mysig hörna

Vill visa er vårt senaste fix i huset. Det är ett hörn i matsalen där vi satt en bordsskiva ovanför ett fult element. Perfekt att sitta med laptopen och leka DJ, eller för barnen att göra läxa vid. Lampan köpte jag i Thailand för en massa år sedan. Tavlan är köpt på loppis och jag bytte ut motivet till en träskiva med griffeltavlefärg, så vi kan skriva meddelanden till varandra. Här är det Axel som bidragit med klokt ord, hans favoritord. Bilderna med växter fick jag av min söta syster. Jag tycker de är så fina!

Helgen inleddes med fredagsmys efter att barnens aktiviteter var avslutade; tennis, piano och dans. Men det blev en tidig kväll då lördagarna ofta startar med ishockey. Vi hann dock med att se veckans avsnitt av 'Solsidan'. Extra kul när man bor utomlands tror jag! Uppstigning kl 6 för att stå på isen kl 7. I morse var det Staffan som dragit nitlotten. Men underbart är det när han kommer hem med färskt surdegsbröd från bageriet, yummy!

Så fort Axel kom hem, var det bara att packa upp hockeykläder, slänga i sig en andra frukost, för vid halv 10 blev han hämtad av en kompis för att titta när han spelar rugbymatch och sedan leka.
Ida och jag tog en tur ned till stan. Ny skidhjälm till henne, vantar och sockar, och jag hittade en skidjacka. Vi har bokat skidresa till Val Thorens under påsken. Ska bli spännande att se hur vårskidåkningen blir, eftersom påsken ligger så sent i år.

Nu ska vi snart iväg till svenska vänner på middag och melodifestivalen! Johoo! Har inte ens en aning om vilka som är med i år!

Ha en mysig lördag!
Kram!

Inga kommentarer: