söndag 13 september 2009

RIGGA

Tack och lov att mannen inte jobbat i helgen. Han har varit runt på shoppingrunda.
Han gjorde en tur till det stora möbelvaruhuset idag och gjorde några fynd! Det blev denna klädställning till att börja med. Vi får se hur det funkar så länge.
Det finns ju inte en lampa i lägenheten heller så han har shoppat lite lampor så vi ser hur vi ser ut där framför spegeln i badrummet. Och han har också köpt oss en tvättmaskin.
Jag räknar dagarna, och inser att de inte är många kvar innan flyttlasset ska gå den 1 oktober. Huset måste se beboeligt nu under visningsperioden, och jag står och stampar och känner att jag måste börja packa NU. Men, jag måste ha tålamod tills jag kan sätta igång med det på allvar.
Nåväl, får tillverka lite Skin så länge. Mamma kommer ner och hälsar på i morgon och hon ska bli min nya assistent. Vad hade jag gjort utan henne???
Vi hörs senare!
Kram, Eva
I am so happy my husband did not work last weekend. HE went around to do some shopping. He went to the furniture store and found "RIGGA", a clothes hanger to start with. We will se how that works.
There is not one lamp in the appartment so he also got some lamps for the bathrooms so we have some idea of how we look. And he also got us a washer.
I am counting the days, and realize it is not many until the truck goes down with all our stuff on Oct. 1. The house needs to be nice looking during this show period, and I just feel I need to start packing NOW. But I need patience until I can start for real.
Until then I will get some Skin products made. My mom is coming down tomorrow to visit, and she will be my new assistant. What would I do without her???
Talk to you later!
Eva

Inga kommentarer: