onsdag 23 september 2009

Hur fel kan det bli?

HUSET ÄR SÅLT! De nya ägarna ska jag träffa på torsdag för att skriva kontrakt. Underbart att det är klart. Kanske...

Tills detta hände: I går hade jag världens otur. Jag stod i verkstan och tillverkade hudvård, och så helt plötsligt exploderar en 500 ml glasflaska med eterisk olja. Den är MYCKET koncentrerad och man har några droppar i en 50 ml produkt. Nu var det 500 ml som drippdroppade nerför det jag tillverkade, förpackningarna, hela bordet och slutligen betonggolvet... Jag försökte snabbt torka upp så mycket jag kom åt för att fösöka få bort det och sedan slänga handdukarna. Absolut ingen idé att försöka tvätta dem. Det går aldrig ur. Jag kunde ha fått en allergisk chock av detta. HELA huset luktar nu av Muskatellsalvia. Ganska angenäm i små doser... Det är inga små doser i vårt hus nu. Har försökt kontakta leverantören som inte har ringt tillbaka ännu.

Varenda dörr och fönster står öppen för att försöka vädra ut det.
Hoppas bara att detta inte påverkar köparna, som ska göra besiktning.

Inte nog med det... Idag skulle jag lämna in bilen för någon lackbehandling. Stackars människa, han måste fått en chock när han såg hur vi misshandlat bilen. Jag ser det som fordon att ta sig från a till b, medan vissa lägger ner massor av tid på sina bilar. Jag gör det inte...

Han var generös och lät mig låna en bil där, så jag kunde köra runt och göra de ärenden jag hade planerat för dagen. De där sista sakerna som ännu inte blivit gjorda, ni vet. Kommer bara hem, så startar inte bilen - elfel. Nämen hallå - hur mycket otur ska jag ha???? Så jag hann istället ringa alla de där samtalen nu när det blev en hemmadag. Han kom med vår bil som var väldigt blank och fin, det känns lyxigt!

Nu kan det väl bara bli bättre, eller hur?

Kram, Eva

Inga kommentarer: