torsdag 6 oktober 2011

Det kliar i fingrarna

Jag har blivit så inspirerad av lite olika amerikanska bloggar. Bl a den här som Katy har. En 6 barns mamma i North Karolina som syr de mest fantastiska kreationer till sina barn, lagar all mat, virkar, fotograferar mm. Ja, det är inte bara vara kläder, det är verkligen skapelser. Jag försöker att inte få prestationsångest av allt det hon hinner med, men istället vända det till att få idéer och lust att skapa. Inte så svårt med 3 symaskiner hemma i och för sig. Nu handlar det väl mer om att dokumentera och visa det jag gör. Så nu ska ni få en liten förhandsvisning på det senaste som blivit klart. Ni kommer ihåg att jag samlar på hjärtan, eller hur?



Det här är mitt fram på byxbenet. Det är ordentligt rynkat nedtill, en linning (heter det så där?), svarta knappar vid sprunnet och ett litet dekorationshjärta vid knäet.



Det här är uppe vid sidsömmen ovanför fickan. En liten signatur igen.

Tyget jag sydde byxorna av var på superrea, så de kostade max 4 Euro, inklusive dragkedjan, som alltid är dyrast; 1 Euro. Det är en lite prasslig bomullspoplin. Jag var lite orliolig just för prasslandet, för det gillar jag inte, men de är bara sådär tätt vävda och faller perfekt.

Mönstret jag använde vet jag inte var det kommer ifrån ursprungligen, men det är numera ett grundmönster för mig som modifieras efter hur jag vill ha dem.

Jag har massor i garderoben som jag borde visa upp. Måste svida om en dag och skaffa mig en fotograf som kan hjälpa mig. Det kommer mera...


Staffan och barnen är nog lite trötta på att jag tar över TV rummet totalt när jag drar igång mina projekt. För nu har Staffan sagt att jag borde skaffa ett större skrivbord i gästrummet/ kontoret och flytta min verkstad dit. JA!


Veckan har varit riktigt produktiv - ja absolut inte enbart pga mig! Äntligen kom herr Rörmokare hit och rensade ut pump, onödiga rör och droppande kranar i källaren. Fantastiskt! Han inspekterade även den gasdrivna varmvattenberedaren som måste göras varje år. Nu törs vi sätta på värmen.


Nu väntar vi på herr Elektriker som kommer på måndag. Sedan kan jag fortsätta måla, lägga golv under trapp, sätta upp hyllor, verktygstavla, flytta ner frysen och göra nytt arbetsbord.

Ja, om ni trodde att man som hemmafru sitter och mumsar praliner hela dagarna har fel. Här har jag inte sysselsättningsproblem!

Kram på er!

Eva

Inga kommentarer: