tisdag 13 september 2011

Happiness

Jag är så glad för mina barn! De går i en riktigt bra skola med elever och lärare från 25 olika länder, där maxantalet elever uppgår till 22. Det märks att de trivs; de har kul med kompisar och lärarna. Visst längtar de hem till Sverige och till vänner och släktingar där, men de får vi försöka hjälpa dem med så de håller kontakt via Skype, Facebook och e-mail.
Första skoldagen träffade jag den lärare som de skulle ha haft i Holländska och berättade för henne vad besvikna mina barn var att de nu inte längre skulle ha henne. Hon hade blivit klassföreståndare på halvtid för en grupp, men hon berättade samtidigt att hon skulle börja lära barnen ett nytt ämne - HAPPINESS! Jag blev så glad och lycklig, och tänkte att vad lyckligt lottade vi är!
Tänkte genast på Bhutan, det lilla landet i Asien där man inte räknar Gross National Product (=BNP) utan i Gross National Happiness! Det är faktiskt sant.
Hittade detta citat på nätet;

When I was 5 years old my mom always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy". They told me I didn't understand the assignment and I told them they didn't understand life.

Det är något vi kan bära med oss och tänka på. Försöka anstränga oss att vara glada och lyckliga och göra likadant för vår omgivning.

Ha en fantastisk dag!
Kram, Eva

Inga kommentarer: